tablice-sortiranje

slobfil-css

Antonio Gramsci: Indiferentni

"Mrzim indiferentne", kaže Antonio Gramsci. "Indiferentnost je bezvoljnost, parazitizam, kukavičluk; to nije život. Ono što se zbiva ne zbiva se zato, jer neki žele da to bude, koliko zato što ogromna masa ljudi odustaje od posjedovanja vlastite volje, prepušta drugima da rade, pušta da se zapletu čvorovi, koje kasnije jedino mač može da presječe, dozvoljava da se donesu zakoni, koje će kasnije moći ukinuti jedino pobuna, dopušta da se dokopaju vlasti ljudi, koje će kasnije jedino ustanak moći oboriti." Pročitajte cijeli tekst u nastavku!


Mrzim indiferentne. Vjerujem kao Federico Hebbel da “živjeti znači biti pristran”. Ne mogu postojati samo ljudi, tuđinci u gradu. Tko zaista živi mora biti građanin, mora biti pristrasan. Indiferentnost je bezvoljnost, parazitizam, kukavičluk; to nije život. Zato mrzim indiferentne. Indiferentnost svojom mrtvom težinom pritišće historiju. To je gvozdena kugla privezana za nogu inovatora, to je mrtva voda u kojoj se često udave najsjajniji elementi, to je močvara koja opasuje stari grad i brani ga bolje od najtvrđih zidina, bolje od grudiju njegovih branitelja, jer guta u svojim blatnim vrtlozima jurišnike, desetkuje ih i oduzima im hrabrost i ponekad ih natjera da odustanu od herojskog poduhvata.

Indiferentnost snažno djeluje kroz historiju. Djeluje pasivno, ali djeluje. Ona je fatalnost, ona je ono na što se ne može računati; ono što kvari projekte, što obara najbolje sačinjene planove; ona je gruba materija koja se opire inteligenciji i guši je. Ono što se događa, zlo koje pogađa sve, moguće dobro koje herojski čin (univerzalne vrijednosti) može da rodi, nije u tolikoj mjeri plod inicijative malobrojnih koji se trude, koliko indiferentnosti, nesudjelovanju mnogih. Ono što se zbiva ne zbiva se zato, jer neki žele da to bude, koliko zato što ogromna masa ljudi odustaje od posjedovanja vlastite volje, prepušta drugima da rade, pušta da se zapletu čvorovi, koje kasnije jedino mač može da presječe, dozvoljava da se donesu zakoni, koje će kasnije moći ukinuti jedino pobuna, dopušta da se dokopaju vlasti ljudi, koje će kasnije jedino ustanak moći oboriti. Fatalnost koja dominira historijom nije drugo do iluzoran vid te indiferentnosti, tog odsustva..

Događaji sazrijevaju u sjeni, malobrojne ruke, izvan nadzora i kontrole, tkaju tkanje kolektivnog života, ali mase to ne znaju, jer ih nije briga. Sudbina neke epohe je manipulirana, prema uskim pogledima, neposrednim ciljevima, ličnim ambicijama i strastima malih aktivnih skupina ljudi, a masama je to nepoznato, jer ih to ne zanima. Ali događaji sazrijevaju i izbijaju; platno istkano u potaji je dovršeno: i tada izgleda da se neminovna sudbina sručila i prevrnula život svih kao i svakog pojedinca; onih koji su to htjeli i koji to nisu željeli, koji su znali i koji nisu imali pojma, kao i onog koji se aktivno borio i onog koji je bio pasivan. A upravo se ovaj posljednji ljuti, ne bi htio podnositi posljedice događaja, htio bi da bude jasno da on to nije želio i da on nije odgovoran. Neki plačno lamentiraju, drugi grubo psuju, ali nitko ili vrlo malo njih si postavlja pitanje: da sam i ja uradio ono što mi je bila dužnost, da sam se potrudio da iskažem svoju volju, da sam dao svoj savjet, da li bi se ovo dogodilo? Ali nitko ili vrlo malo njih okrivljuje svoju ravnodušnost, svoj skepticizam, smatra se krivim što nisu pružili ruku i aktivno pomogli one skupine građana, koji su se, baš da se izbjegne to zlo, borili i predlagali su da se umjesto toga postigne neka dobra stvar.

Većina njih, pošto se neprilika dogodi, najviše vole govoriti o propasti ideala, o programima koji su definitivno propali i o drugim sličnim divotama. Tako ponovno otpočinju svoju odsutnost od svake odgovornosti. I to nije stoga što jasno ne vide stvari, i što po neki put nisu u stanju da programiraju divna rješenja hitnih problema ili pak onih, koji mada zahtijevaju dugačke pripreme, jednako tako su žurni. No sva ta rješenja ostaju divno neplodna, jer taj doprinos životu zajednice ne obasjava nikakvo moralno svjetlo; ona su proizvod intelektualne radoznalosti, a ne oštrog osjećaja historijske odgovornosti, koja zahtijeva da svi budu u životu aktivni i koja ne dopušta agnosticizme i indiferentnost nikakve vrste.

Mrzim indiferentne jer me smeta njihovo cmizdrenje uvijek tobože nevinih žrtava. Tražim da svaki od njih položi račun kako se odnosio prema zadacima, koje je pred njega postavio život i koje svaki dan pred njih on ponovno postavlja, račun o onome što je učinio i što nije uradio. I osjećam kako ću biti neumoljiv i kako ne moram rasipati vlastito sažaljenje i ne moram s njima podijeliti suze. Ja sam pristran. Živim i osjećam kako snažna svijest na mojoj strani već aktivno bije boj za budući grad, koji moja strana već izgrađuje. I u njemu lanac društvenih obaveza ne opterećuje samo malobrojne, u njemu sve što se zbiva se ne događa slučajno, fatalistički, već je to razumno djelo njegovih građana. U tom gradu nitko ne ostaje da sa prozora posmatra kako se malobrojni žrtvuju i daju krv vlastitih žila u toj žrtvi; jer je onaj koji je ostao da gleda s prozora, koji se pritajio i koji hoće da se koristi s ono malo dobra što je stečeno djelovanjem malobrojnih i iživljava svoje razočaranje grdeći žrtvu, baš će taj iskrvariti, jer neće uspiti u vlastitoj namjeri.

Živ sam, dakle pristrasan. Zato mrzim onog tko ne sudjeluje, mrzim indiferentne.


Prijevod: Jasna Tkalec

45 komentara

aha, dakle stvar inicijative bi ovime trebala postati i moja stvar... kako prikladno. Kao da su svi ostali koji ne prosvjeduju u duši indiferentni.
Racionaliziranje je kurvinska stvar...

appassionata 2/12/09 16:22  

Kome god da je ovo upućeno, vrlo je uvredljivo, jer se svodi na to da je čovjek koji se ne poistovjećuje s vašim ciljevima i/li metodama ili protiv njih ne bori indiferentan čovjek. Oprostite, ali to je strašno velika uvreda i zahtjeva čak i ispriku. Netko ne mora biti ni za ni protiv blokade i imati sasvim dobre razloge za nesudjelovanje u vašoj inicijativi. Možda je odaniji nečemu drugom i "strastveno pristran" nekom drugom idealu i svom životnom pozivu čemu svu svoju osobu i energiju posvećuje. Moglo bi se naći nebrojeno mnogo borbi i pitanja prema kojima ste vi indiferentni i što ćemo onda, prozivati se? Zaista neukusno. Palac apsolutno dolje.

Što je s onima koji su indiferentni, ali ne cmizdre?!

bila bi lijepa ta vaša inicijativa da ne pokazujete toliko djetinjastu odanost marksističkoj misli...

@appassionata - sve šta je rečeno u gornjem postu je da se smatraš uvrijeđenom jer te neko prozvao indiferentnom a ti to nisi. ja nisam primjetio u kojoj rečenici se to proziva tebe osobno, pa mi molim te citiraj, i promakao mi je dio u kojem se dotiče blokade kao smisla ovog teksta?

appassionata 2/12/09 17:17  

Nisam niti jednom spomenula da se proziva mene osobno. Molim te pročitaj post ponovno. Kao drugo, jasne su implikacije teksta. Ako nemaju veze s inicijativom i blokadom, zašto su uopće ovdje? Koja je značenjska dimenzija čina postavljanja ovog teksta? Nemojte se praviti nevješti i smatrati da ljudi ne znaju čitati između redaka.

Smisao je teksta da ne treba biti indiferentan. Ako već ovaj tekst želimo primjeniti na sadašnju situaciju na Filozofskom fakultetu u Zagrebu, mislim da bi poruka bila ista: dragi studenti Filozofskog fakulteta nemojmo biti indiferentni. Dakle, nitko ne kaže (mada je to možda bila intencija onoga tko je postavio tekst) da treba biti za blokadu ili protiv blokade, već da ne smijemo biti indiferentni.

Antonio ima kul frizuru.

appassionata 2/12/09 17:55  

@Zvonko: "mada je to možda bila intencija onoga tko je postavio tekst" - to je ključni problem. Iako postoje još i neki u tekstu poput mržnje. Izjaviti "mrzim nekoga", tko god on bio, nečovječno je i netolerantno. Zbog toga i imamo lančane reakcije uvreda i svađe koje nikad ne prestaju, već se perpetuiraju u začarani krug.

vrhunski tekst, bas dobro da je osvanuo online pa da se vidi kako je nekog i pecnuo, zasto se neki pravdaju kad negdje ugledaju sebe a tekst je napisan za sve indiferentne pizde svih vremena a ne samo za ove sadasnje sitne egzistencije (mali podskup u velikom oceanu blata i smrada), da dragi/e sebicne kreature od vas se odbijaju nastojanja pristrasnih i unistavate mnoge zetve, kaznjavajuci pritom sve ali i same sebe i svoje osobne zivote i obitelji,toga ste radije nesvjesni, jer vam je tako ugodnije, upravo ste krivi za.... no, bolje da ne pisem dalje, jer najbolje je napisao sam autor, nakon sto je progutao gorku pilulu podljudske indiferentnosti i izdaje ideala...bolje procitajmo jos jednom esej i kontemplirajmo nad zalosnom sudbinom ljudske vrste i svih ostalih neduznih stanovnika zemlje

shame on you !!!

appassionata 2/12/09 18:39  

Koliko uskogrudnosti i mržnje. Samo za jednu informaciju - ja sam protiv blokade, i to aktivno, pa me se tekst nimalo ne dotiče osobno. Ali dotiče me se kao dio ljudske obitelji. Nemate pravo ponižavati i prozivati nikoga tvrdeći da je indiferentan. A razloge sam navela u svojem prvom posto, stoga ponovno i pažljivije pročitaj, pa možda izađeš iz svojih uskih okvira i skineš naočale kojima ljude ne vidiš nikako drukčije osim kao ljude za i protiv blokade. Žalosno je na što su se sveli odnosi među studentima. Ovakva propaganda vam neće donijeti nimalo dobrog duha i međusobnog poštivanja i ljubavi. Takav duh otpočetka odbija druge ljude da vam se pridruže i bili biste daleko uspješniji kad biste to shvatili i promijenili svoje tvrdoglave mentalne sklopove. Čast pojedincima.

appassionata, sve si pobrkala, konfuzija je destruktivna, mržnje nema, i ovo nikakve veze nema s blokadom i protiv nje, radi se o puno puno dubljem tumoru na ljudskim karakterima, koji uzgajaju a od kojeg umiru, tj. nikad za pravo ni ne žive, blokada i sl. trice sad su samo simptom, jako koristan i otreznjavajuci, sve postaje jasno, ali ne u teoriji nego u ljutoj zivotnoj stvarnosti, objavljeni tekst je toliko tocan i beskompromisno istinit da ga mnogi ne zele shvatiti, kao sto ne zele shvatiti nista osim svog osobnog interesa i pokoje informacije, ja bi radije da je neistina iznesena u tekstu ili preuvelicavanje, ali je obrnuto, trulez indiferentnosti je takav da ga sva pisana rijec pa ni umjetnost nemoze objasniti ni opisati do kraja, moze samo dati smjer u kojem se nalazi ta spoznaja, do koje se najbolje dolazi u dodir zivljenjem i pristrasnoscu, ljubavlju i idealom, i onda sudarom sa mrtvilom i bijedom ljudske mizerije koja se najbolnije protivi tako sto je nezainteresirana, ne zeli iz svog sanduka indiferentnosti, samoljublja, astronomse gluposti, kao sto je albert einstein reko dvije stvari su beskonacne: svemir i ljudska glupost

jedna ljubav svim pristrasnima i onima koji pokusavaju zivjeti, ovim drugima također, ali oni to ne mogu osjetiti, njihovi su osjecaji samoamputirani za tu vrstu vibracije, tako da je svejedno, ljubav i njima, ali su je sami uskratili i svojevoljno odlucili kalkulirati sa stvarima koje to ne poznaju

samo bih htio pitati kako bi ljudi koji su zaduženi za organizaciju plenuma rješili problem koji bi nastao da svi studenti našeg fakulteta prestanu biti indiferentni i dođu na plenum, gdje bi ih se smjestilo, kako bi se njihovi glasovi brojali itd.

appasionata, ne pizdi. moš ti bit i protiv blokade, ali nikako indiferentna. šteta ako si platila studij za takvo neznanje i suženu perspektivu. sjedi 5, odi se pohvalit fuchsu!

"apasionata ne pizdi"

glup i seksistički komentar.

appassionata 2/12/09 21:27  

@tračak: Slažem se - većina ljudi je indiferentna masa - ovce koje nemaju mišljenje. Žive od partya do partya i shoppinga do shoppinga. Ali ono što mi se ne sviđa su jasne implikacije postavljanja ovog teksta. Svi koji ne sudjeluju u inicijativi su indiferentni. To jednostavno vrijeđa ljudsko dostojanstvo. Postoje mnogi ljudi koji su sve, samo ne diferentni, čak štoviše, podupiru besplatno školstvo, ali kritički gledaju ovaj pokret i uviđaju njegove nelogičnosti. Je li dopušteno kritički razmišljati uopće? Problem je kada se to odgurne u stranu, i dragi Gramsci, iako podosta u pravu, ipak pomalo graniči s ovom krajnošću: biti slijepo odan nekom pokretu i idealu bez ikakvog skepticizma. To uvijek na kraju vodi u slijepilo i kopanje jame samom sebi, pa i kajanje - i tako su hvalevrijedni pokreti na kraju na sebe svalili ljagu. Sjetimo se samo jednog ne toliko strašnog, ali opet vjerodostojnog primjera Sartrea koji je pred smrt požalio što je tako slijepo bio uvjeren u komunizam, dok mu je Camus već odavno ukazao da je totalitarizam isto zlo, bilo na lijevoj ili desnoj strani, i zbog toga se posvađao s njim. Jedno je ne biti indiferentan - drugo je slijepo vjerovati u svoje ideale bez svakodnevnog propitivanja.

Što se tiče Anonimno 2/12/09 19:22, bezvezno mi je uopće odgovarat, jer si toliko smiješan i toliko daleko od istine da, ako prema ičemu, onda prema tvom komentaru mogu biti indiferentna.

Budući da je opet izvučen iz naftalina marksistički bauk, evo vrlo kršćanskog glasa iz dalje prošlosti koji odjekuje i u Gramscijevom tekstu. Dakle, Dante, Pakao, III, 34-51 i 61-66, u Kombolovom prepjevu:

A on će: "Na taj bijedni način žale
žalosne duše svih, što svoje dane
proživješe bez pogrde i hvale.

S anđela zlim su zborom pomiješane,
što nit su bogu vjerni ostat htjeli
nit bunit se, već stajahu sa strane.

Progna ih raj, jer lijep ostat želi,
al' niti dublji ne prima ih pako,
da ne bi grešne na obijest zaveli."

A ja ću: "Vođo, što ih tišti tako,
da takvim plačem nadimlje im grudi?"
Odgovori mi: "Kazat ću ti lako.

Bez nade u smrt svi su ovi ljudi;
slijepa im žića svak se tako stidi,
da svač'ji udes u njih zavist budi.

Svijet ne će da se spomen na njih vidi;
Milost i Pravda od njih lice krije.
O njima dosta: pogledaj i idi."

...

Razabrah odmah, da se u toj strani
rod onih sinjih kukavica krio,
što bog ih mrzi i njegvi dušmani.

Taj jad, što nikad ni živ nije bio,
sav gol od mnoštva osa, što tu vrvi,
i obada je ljute suze lio.

Onaj tko je stavio ovaj tekst na sajt je očito namjeravao uznemiriti duhove... možda je u pozadini neka racionalizacija tipa "ako niste s nama, protiv nas ste" ali takvo suptilno provociranje je sasvim u skladu sa slikom koju inicijativa lagano gradi u javnosti; svi ostali su indiferentna i neinformirana masa, dok jedino mi imamo pravo kritički misliti... I opet, ljudi demonstriraju svoj nenadmašiv dar da upropaste i prokurvaju sve dobro i plemenito što je postojalo, postoji i postojat će. Ili sam možda ja samo jedan nezadovoljnik, a inicijativa nepogrešivo i na veselje svih slijedi svoje ciljeve?

Tekst je, objektivno, posve nevezan uz bivanje ili nebivanje za blokadu. On naglašava da treba biti nešto od toga, da treba imati mišljenje - dakle, može se protumačiti i kao poziv onima koji su protiv blokade da dođu i izglasaju njen prestanak.
Ako čovjek čita između redaka, onda, osim puno mladenačkog inata, može iščitati da onaj koji ga je ovdje postavio smatra da je biti uz blokadu jedina prava neindiferentnost, dakle jedino ispravno.

Radost čitanja između redaka je, međutim, upravo u tome što možemo čitati što hoćemo i kako hoćemo i nikako nećemo moći dokazati da je baš naše razumijevanje ono pravo i namijenjeno.

Govor mržnje.

Anakin Skywalker 3/12/09 00:06  

Međutim, svi ćemo se složiti da je u ovom kontekstu uporabe njegova semiotika sasvim jasna: "Join us, and together we shall rule the galaxy."

@appassionata: Slažem se sa svime što si rekla. Bravo!

Parazitizam je studirati godinama na državni, roditeljski ili bilo čiji trošak. Kukavičluk je blokirati svoje kolege (i studente i profesore)u sigurnosti autonomije sveučilišta.
Što je plenum, i sve i ništa. Nekima sve, neim ništa, meni također ništa, nihil.

Da, treba imati mišljenja... ako je ovo stvar o kojoj treba imati mišljenje, onda je prokleto nezahvalna jer izaziva podvojene reakcije... s jedne strane se slažem s ciljevima inicijative, a s druge, blokada mi nije po volji. Možda da draga gospoda iz inicijative odu blokirati kavomate u ministarstvo umjesto što pjevaju serenade ministru?

bloker kavomata 3/12/09 01:01  

Odlična ideja!

Umjesto "mrzim", točniji prijevod bio bi "prezirem" (tal. detesto).

Umjesto "mrzim", precizniji prijevod bio bi "prezirem" (detesto).

"samo bih htio pitati kako bi ljudi koji su zaduženi za organizaciju plenuma rješili problem koji bi nastao da svi studenti našeg fakulteta prestanu biti indiferentni i dođu na plenum, gdje bi ih se smjestilo, kako bi se njihovi glasovi brojali itd."

izašli bi ispred fakulteta, a glasovi bi se brojali arapskim brojkama, eventualno bi se napravio kratki referendum, ima raznih načina, tehnologija je uznapredovala. kada ima volje i svijesti o nečemu onda se sve može. svi su se uzpizdili kad se malo poljulja uhodani sustav, a kada kalmeta sutra odšeta sa miljardom u džepu onda ćete šutjeti. Vi ste ti indiferenti i dresirani reakcionari, a kad treba ponudit alternativni način borbe onda se skrivate iza sarkazama tipa blokirajte kavomate.
ne znam kako spajate svoju odanost normalnom funcioniranju sustava sa stavom da niste indiferentni??

pitekantrop

Onima kojima smeta marksizam, "marksizam" i ljevičarenje, predlažem da npr. spale i Bitijev Pojmovnik, tamo se isto malo prečesto citira Gramsci.

Lenjin je rekao korak natrag, dva koraka naprijed. Tako i Biti. :-)
Naglašavam: 2 koraka naprijed!

Anonimno od 01:27
kaze: "eventualno bi se napravio kratki referendum"

Staaaaaaaa?! Referendum! Pa ti si skrenuo s pravog puta, brate (ili sestro)! PLENUM je jedini put i nemaj drugog puta osim plenuma. DIREKTNA demokracija je jedina demokracija i nemaj druge demokracije!

svi ko neki deklarativni krscani, a svi se opiru besklasnom drustvu, kakvi licemjeri, gorit ce u paklu zbog te izdaje isusove jedine poruke, indiferentni su i prema vlastitom odabiru, konformisticka banda farizeja

Tuba mirum spargens sonum

pitekantrop 3/12/09 14:16  

"Anonimno od 01:27
kaze: "eventualno bi se napravio kratki referendum"

Staaaaaaaa?! Referendum! Pa ti si skrenuo s pravog puta, brate (ili sestro)! PLENUM je jedini put i nemaj drugog puta osim plenuma. DIREKTNA demokracija je jedina demokracija i nemaj druge demokracije!"

nisam mislija klasični referendum brate/sestro nego ako bi bilo deset tisuća ljudi onda umisto da dižu ruke kad dođe vrime za glasanje ubace papir u kutiju ili štajaznam nešto treće. al to su sad tehničke stvari za koje postoje rješenja. svakako da je sam referendum kao takav mjesto manipulacije i da u njemu odlučuju o ishodu najviše centri moći koji imaju monopol na stvarnost i na pristup istini.

a tko spaja odanost funkcioniranju sistema sa ciljevima inicijative? U konfliktu su i neprestano sam u nemiru zbog toga... još kad bi bilo izvedivo proputovati 100 km do zg, napustiti sve druge obaveze i onda izgarati od strasti na blokadi... život nije jednostavan i biti indiferentan isto nije jednostavno. Zato se manite takvih generalizacija jer znati sve objektivne i subjektivne okolnosti, osobne stavove i sklonosti koji uvjetuju nečije ponašanje je nemoguće. Da ne kažem pretenciozno i podcjenjivački.

Ako se treba opredjeliti, onda sam protiv blokade, i nek sve ide kvragu. Ja ne djelim entuzijazam mlađih generacija i sva ta "alternativna borba" je opet unutar sistema, koliko god se trsila da bude izvan. Ako hoćete nešto potpuno novo, onda zauzmite faks i sami organizirajte nastavu na svim odsjecima i sve zamislive aktivnosti, bez ikakve veze sa ikakvom institucijom... Doslovce "Slobodni Filozofski".

Znate tko je danas jedini izvan ikakvog sistema - pravi alternativac? Kršćanin koji fakat slijedi Isusa. Rijetko je vidjeti takvog. Nema ga ni u crkvi, ni na faksu (iako se možda netko i nađe na faksu). U našoj kršćanskoj zemlji, nema ni k o kršćanstva. Samo popokracija + neoliberalna gamad, a nasuprot tome studentsko buntovništvo. A gdje je ljubav? rekao bi Aki.

pitekantrop 3/12/09 17:41  

"a tko spaja odanost funkcioniranju sistema sa ciljevima inicijative? "

ma nisam to rekao, jebiga ispalo je ko da se obraćam studentima u blokadi, a zapravo sam govorio onima koji misle da nisu indiferenti samim time što isključivo stvaraju neku kvazi-etičku poziciju i kao gnušanje nad sustavom bez da su ikad aktivno sudjelovali u ičemu.

pitekantrop 3/12/09 17:45  

ma o čemu ti zapravo, o nekim objektivnim okolnostima? i prodaješ standardnu priču da blokada nije dovoljno radikalna da je unutar sistema ovo ono. isto to govori puhovski. nisi mi zapravo jasan

Nisam indiferentna. JA SAM PROTIV nezavisne studentske inicijative i svega što ona predlaže i predstavlja. I to iz petnih žila.

nejasni_racionalizator 3/12/09 20:02  

A što da kažem, nije svakome jednostavno uskočiti u drugu kožu i sudjelovati u blokadi... postoje obaveze i da ne kažem što već ne pritišće običnog smrtnika svaki dan --- objektivne okolnosti. Ali ostati ću dosljedan i reći da je to još jedna racionalizacija koju si govorim kada se ujutro pogledam u ogledalo. Ali zar nije sve. Svatko se vara na svoj način; to je naše prokletstvo valjda. A blokada i cijela ova priča tako lijepo baca ljude u nedoumice, osvijetljavajući njihove male, licemjerne varke poput sunca. Ali kako se očito moram svrstati a ne lebdjeti u nekom limbu, onda sam ja protiv, kao što sam rekao.

Ja mislim da je i Milan Bandić za besplatno školstvo.

ovo je najbolji tekst koji sam pročitao posljednje vrijeme, najdirektnije opisuje zasto smo tu di jesmo i zasto u historijskim ciklusima padamo nazad u barbarstva, sustave koji su postavljeni tako da se eksplatira covjek po covjeku, priroda i zivot

hvala Antonio Gramsci, tvoja buktinja u kojoj si gorio iz zelje za boljitkom i dosezanju ideala pravde i dalje gori, ali bogatija za tvoje iskustvo i pisanje, kao i mnogih drugih kojima nije svejedno, hvala vam jer bez vas sve bi bilo uzalud

čestitam kolegice... odlično
"pokisla i neplodna šutnja" najveći je neprijatelj čovjeka koji zna da je sto autentičaniji sto je blizi ideji koju ima o sebi... jer "il vivere di un consumato amore. L'anima non cresce più.
Ecco nel calore incantato "

Oh da, ružni, prljavi, omraženi duhovi marksizma opet galopiraju... I nezaustavljivi su to jahači apokalipse, i galopirat će sve dok traju nepravde, jer njihov galop nije ni počeo s Marxom, a bogami ni s njime nestao...

I jaše, jaše neuništiva Marxova menažerija prljavih, jadnih i gladnih duhova, i jaše, ne u suton, neće, neće Marx nikad zauvijek odjahati, nemajte straha da će vas napustiti, ne pozdajte se u nesigurne glasove koji uvijek iznova najavljuju njihovo odjahavnje u suton. Niti je Marx izmislio ove duhove niti ih je ukrotio, mada mu je to bila najveća životna želja - zaustaviti njihov suludi trk u sjajnom momentu ostvarenja "zlatnog grada Jeruzalema", blistave utopije koja upravo njihov kas zaustavlja. Ni Marxu to ne pođe za rukom...

I što je još gore - a vrti se sveti Marx u svom nemirnu grobu, ko žrtveni jaganjac na ražnju - pridružio se i njegov konj ovoj nezaustavljivoj povorci, koja uvijek iznova preživa uvijek nove žrtve izrabljivanja, kao manje nego siguran predznak, manje nego jasan simbol neprestane borbe za mir i pravdu.

Nećete ga ubiti, jer ga niste ni stvorili, jer ne postoji u sitnim uskim okvirima vaše bijedne egzistencije. Njegova je "vječnost" osigurana vječnošću izrabljivanja, procesijom kojoj se i protiv svoje nevjerojatne volje pridružio, da postane jedan od neuništivih anđela osvete u svakoj predstojećoj apokalipsi našeg mizernog izrabljivačkog društva.

Zar vas ne iritira?! Jel' tako da ga ne možete smisliti?! Oh, ja znam da ja ne mogu... Ali njegov uskrs nije u mojim ni u vašim rukama. Jadna sitna figura otpora, jadni Marx, jadne duše koje ga bezuspješno dave, prikazu nekoć sanjane pravednosti, svakom novom nepravdom iznova oživljenu.

Nek se slože vaše male ruke oko vrata omražene prikaze. Davite, davite, al' upamtite: vaše ga davljenje ojačava, ma šta god vi, ili on sam, ili svi mi skupa mislili o tome.
Al' kad se male ruke slože, sve se može, sve se može...
Jel' tako?

rekao je pokojni milan kangrga, borac postenja i mudar profesor etike, da ce se marksov duh pojaviti u korporacijama kao najgora nocna mora privremenim vlasnicima svega postojeceg, vrijeme je da se povijesne licnosti kao sto su gandi, tolstoj, goldman, marx, tesla, gramsci............prizovu u sadasnji trenutak, svi odjednom

Baš kao što je netko primijetio, tekst je pisan za sve indiferentne pizde svih vremena. Ili, da budem precizniji, za sve ljude kojima se gadi to pizdunstvo i podaništvo. Jer ona manjina trajno, konstitutivno indiferentnih, koja će uvijek ići linijom manjeg otpora, ne može ni shvatiti plemenite osjećaje ljudi.

Objavi komentar


Prostor za komentare služi omogućavanju plodne i konstruktivne rasprave o objavljenim člancima. Komentari se zbog toga moderiraju te će se brisati komentari nevezani uz raspravu (spam), namjerno poticanje rasprave samo da bi se raspravljalo, odnosno postanje komentara u svrhu disrupcije civilizirane debate (trolanje), te srozavanje rasprave na sitničava prepucavanja, ad hominem prozivanja sudionikâ ili bilo kojih drugih osoba i iznošenja prijetnji sudionicima rasprave ili bilo kojim drugim osobama.

Ukoliko komentirate kao neregistrirani korisnik, molimo vas da izaberete opciju "IME/URL" i upišete neko ime, polje URL može ostati prazno. Upute za registrirano komentiranje možete pročitati ovdje. Upute i smjernice vezane uz komentiranje i moderiranje komentara nalaze se ovdje. Stavovi izneseni u komentarima izjave su pojedinaca i ne odražavaju službene stavove uredništva stranice niti plenuma FFZG-a. U komentarima su dozvoljeni HTML tagovi <b>, <i> i <a>.

Zbog sustava automatske detekcije spama neki bi komentari mogli greškom završiti u spam folderu; u tom će slučaju urednici stranice ispraviti grešku čim budu u mogućnosti.